Wednesday, April 24, 2013

Shahi Matar Palak....):)




Ingredients

  • 1 cup green peas
  • 1/2 cup palak paste
  • 1/2 cup tomato paste
  • 1/2 cup onion paste
  • 1 tsp garlic paste
  • 1 tsp ginger paste
  • cloves
  • stick cinnamon
  • cardamoms
  • 1/2 tsp sugar
  • 1 tsp red chilli powder
  • 1/4 tsp turmeric powder 
  • 1 tsp Coriander Powder 
  • 1 tbsp fresh cream
  • 1 tbsp oil
  • 1/2 cup water
  •  salt to taste 
  •  2 tsp greted cheese
Method
  1. Boil palak and make puree of it.
  2. Now in pan heat oil add cloves,cinnamon stick, cardamoms and onion paste cook it for 2 to3 min.
  3. After 2-3 min add green peas cook it for 2 min.
  4. Now add ginger, garlic paste and tomato paste cook it for 3 min.
  5. Now add cream after a min add palak paste, red chilli, Coriander Powder turmeric powder  ,salt, sugar and water cook it for 3-4 min.
  6. Garnish the Shahi Matar Palak before serving with greted cheese.

No comments:

Post a Comment